Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  پشن فروت پشن فروت

گل و گیاه ظرافت

پشن فروت زرد

پشن فروت

برگ‌هاي اين گياه بزرگ و پنجه‌اي مانند و به رنگ سبز است. گل‌هاي زيباي سفيد رنگي دارد كه بسيار معطر است طوري كه به هنگام شكفتن فضا را دل‌نشين و عطرآگين مي‌كند. به‌طور معمول در هر گره اين گياه يك گل به وجود مي‌آيد. به دليل ظاهر گل‌هاي اين گياه به ساعت به آن گل ساعتي مي‌گويند. به دليل داشتن ريشه‌هاي مقاوم در برابر سرما مقاوم است. در فصل زمستان به دليل سرما از بين مي‌رود ولي دوباره با شروع فصل بهار رشد مي‌كند.

اين ميوه از طريق بذر پشن فروت و قلمه زدن پشن فروت تكثير مي‌شود. در كشت بذري ابتدا خريد بذر پشن فروت را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم خيس كنيد، سپس بذرها را در عمق مناسبي از خاك بكاريد و روي آن را با لايه نازكي از خاك بپوشانيد و گياه را آبياري كنيد. براي تسريع در جوانه‌زني روي بذرها را با نايلون روشني بپوشانيد طوري كه هوا در آن جريان داشته باشد و رطوبت گياه حفظ شود. پس از گذشت ۱ تا ۳ هفته بذر جوانه مي‌زند و سر از خاك بيرون مي‌آورد. اين گياه رشد سريعي دارد.

فاصله كاشت بذر پشن فروت ۲۰ تا ۴۰ سانتيمتر است. عمق كاشت بذر پشن فروت ۰٫۵ تا ۲ سانتيمتر است. پشن فروت براي رشد به خاك لومي و شني سنگين با ph 6.5 تا ۷٫۵ نياز دارد. خاك بايد از زهكشي مناسبي برخوردار باشد. دماي مناسب براي رشد اين گياه ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتي‌گراد است. دماي مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري را مي‌پسندد. تا دماي ۵- را تحمل مي‌كند. گلدهي اين گياه از اواخر فصل بهار و تابستان شروع مي‌شود. پشن فروت به آبياري متوسط و مرطوبي نياز دارد. پشن فروت براي رشد به نور زياد خورشيد نياز دارد.

پشن فروت گياهي چندساله و بالارونده است كه به شاخ و برگ گياه، داربست و … مي‌چسبد و بالا مي‌رود. اين گياه را با نام ميوه گل ساعتي نيز مي‌شناسند. پشن فروت زرد درختي زيبا و تزئيني است كه عمر اين درخت در حدود ۱۰ الي ۱۵ سال با بار عمر اقتصادي است. در شرايط آب و هوايي مساعد اين گياه در تمام طول سال ميوه و گل مي‌دهد. ارتفاع اين گياه بين ۱ تا ۵ متر و گاهي بيشتر نيز است. ميوه اين گياه پوستي ضخيمي و داخلي سفيد رنگ دارد. پشن فروت از جمله درختاني بشمار مي‌رود كه به‌راحتي در گلدان كاشته مي‌شود. براي مناطق مختلف با هر نوع آب و هوايي مناسب است. شما مي‌توانيد در فصول سرد سال گياه را به داخل خانه منتقل كنيد. درخت پشن فروت به‌سرعت رشد مي‌كند و بالا مي‌رود.

براي خريد بذر پشن فروت و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/21 ساعت: ۱۸ توسط:zerafatcom2 :